Kommunen satsar på ”silverpaket” i Boden
Världens största orienteringstävling, O-ringen kommer att arrangeras i Boden under sommaren 2013. Tävlingen kommer att pågå under 20-26 juli, och arrangörerna förväntar sig cirka 20 000 besökare. Som en del i Älvsbyns kommunikationsstrategi väljer nu näringslivschef Pär Jonsson att köpa marknadsföringsplats för 50 000 kronor.
– Vi kommer att nå en viktig målgrupp – barnfamiljer – och min förhoppning är att få dem att göra en utflykt till Storforsen, säger Pär Jonsson och fortsätter:
– Lyckas vi med det bör det väcka ett intresse av att se mer av Älvsbyn, vilket i sin tur direkt gynnar handeln och besöksnäringen på orten.
I silverpaketet för 50 000 kronor får kommunen en monterplats, två halvsidesannonser i O-ringens egen tidning, en halvsida i programbladet och skyltar vid målgång och på tävlingstorget.
Med denna marknadsföring hoppas Pär Jonsson att sätta Älvsbyn på kartan.
– Det är en viktig del i kommunens varumärkesbyggnad.