Polarbröd bjuder på digital resa mot ett ovanligt gott bröd
Under hösten börjar Polarbröd kommunicera sitt hållbarhetsarbete mot konsument under konceptet ”Ovanligt gott”. Samtidigt sjösätts en ny hemsida som utgör navet för kommunikationen.
Polarbröd har bakat bröd i fem generationer och vill verka i många generationer framöver. Drömmen är att kunna erbjuda ett gott bröd, inte bara smak- och näringsmässigt utan också etiskt. Företaget befinner sig på en resa på väg mot ett ovanligt gott bröd. Polarbröd vill vara en positiv kraft för omgivningen i omställningen till uthållig försörjning och investerar bland annat i egna vindkraftverk som sätts i drift 2014-2015.
– Vi vill skapa engagemang att följa med oss på resan mot ett ovanligt gott bröd. Ett första steg är genom en film som berättar om vår egen vindpark. Vi vill bjuda på brödnjutning och inspiration på vår nya hemsida och där landar vi också vår kommunikation kring vårt hållbarhetsarbete, säger Polarbröds varumärkeschef Marika Nyman.
Huvudbyrån Volt som ligger bakom konceptet har också tagit fram den nya hemsidan tillsammans med digitala byrån In The Cold. Uppdraget till Volt och In The Cold var att innehåll och utseende skulle föra samman det goda brödet med det goda företagandet. Carat är mediabyrå.
– Det känns fint att få gå ut brett och bidra till berättelsen om det gedigna arbete som försiggår på Polarbröd. Det är verkligen ett ovanligt gott företag, och den nya sajten levandegör detta på ett bra sätt, säger Magnus Tengzelius, projektledare på Volt.
– Med denna kampanj och detta koncept visar Polarbröd att de ligger i digital framkant. Vi har genom ett nära samarbete med både Polarbröd och övriga partners kunnat utveckla denna strategi och plan som verkligen kommer att ta för sig i det nya medielandskapet, säger account manager John Löw på Carat.