”Polarbröd en riktig drömkund”
Polarbröd inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Grayling.
– Det här en riktig drömkund och sällan har vi känt så stor entusiasm inför att få börja jobba med ett varumärkes resa och utveckling, säger Pia Grahn, VD Grayling och kundansvarig.
Uppdraget innefattar dels företagsövergripande kommunikation, PR, marknads-PR och Public Affairs, främst i Sverige och Norge. Den nya byrån är en strategisk samarbetspartner med ett team som delar Polarbröds vision om hållbarhet och har kapacitet att vara en stabil förstärkningsresurs för taktiskt arbete.
– Vi har haft en gedigen process och mött många duktiga byråer. Vi var dock helt överens om att Grayling är den som kommer att matcha oss bäst. Nu ser vi fram emot ett spännande och långsiktigt samarbete, säger Carina Zolland informationschef på Polarbröd.
Engage Marketing AB har hjälpt till att vaska fram rätt byrå. Valet föll till slut på Garyling som ägs av brittiska Huntsworth och är en ledande global kommunikationsbyrå med kontor i Stockholm och Malmö.
– Polarbröd är ett familjeägt företag med värderingar och visioner om att produkterna både ska smaka gott och göra gott. Jag är övertygad om att vår breda kompetens från strategisk rådgivning till taktiskt genomförande och teamsammansättning kommer att vara en bra match för Polarbröd, säger Pia Grahn.
Anna Borgeryd, styrelseordförande på Polarbröd, ser också fram mot samarbetet med Graylings.
– Det känns kul att få jobba med helheten och säkra att kommunikationen stöttar vår långsiktiga strategi, både med det vi själva vill göra i vår koncern och som aktör också för hela samhällets uthålliga försörjning. För det hänger förstås ihop; vi kommer inte att nå vårt mål full hållbarhet 2022 om inte också samhället förändras, säger Anna