Gott ledarskap skapar framgångar
Ledarskap och kommunikation är två ledord för ett framgångsrik företagande, det fick ett tjugotal gäster ta del av då Älvsbyns Kommuns Näringslivskontor bjöd in till en inspirationskväll med Stefan Enbom, vd för Luleå Hockey och Markus Gustavsson, vd för PR byrån Prime som föreläsare på Hotell Polar.
Luleå Hockey
Stefan Enbom inledde med att berätta om att Luleå Hockey är ett starkt varumärke och att detta även bevisar att deras starka engagemang på nationell nivå även höjer framgångarna på flera plan.
Luleå Hockey skall vara ett topplag i SHL, SDHL och Europa, som utvecklar killar och tjejer utifrån vår positiva värdegrund med en inriktning som bidrar till en mera jämställd förening med ett bra klimat.
Genom att ta ett socialt ansvar i samhället och en förstärkt samverkan i Norrbotten, stötta Norrbottens tillväxt och expansion samt verka för ett attraktivt län och underlätta inflyttning och rekrytering.
Visionen är att ha Vinnande känslor och en hållbar framgång. Luleå Hockey gillas för det vi gör och det vi står för. Glädje, passion och stolthet tillsammans med respekt och ödmjukhet gör att de alltid är steget före och har kunden i fokus.
Prime PR-byrå
Sedan tog Markus Gustavsson, vd för Prime – världens mest kreativa PR-byrå över och berättade om sina framgångar och arbete med att ta hem utmärkelsen ”Creative PR Agency of the Year” vid The Holmes Resports prestigetävling Global Sabre Awards.
Vi har många högpressterande medarbetar, som gör mycket och hämtas från högskolevärlden och fortsätter att arbeta med och för oss även om de växlar till andra arbeten.
På ett skämtsamt sätt försökte sedan Markus Gustavsson beskriva framgångarna för företaget. Bra kunder som Google, Polisen, Riksbanken, IKEA, Ericsson o.s.v. ger möjlighet att låna bra idéer och förädla dessa inom företaget.
Sedan 2010 är Prime det största företaget efter 12 år, med hög lönsamhet. Många kunder kommer och går men de kommer ofta tillbaka efter ett par år igen.
En produktionspyramid, attraktion och rationella förhållningsätt, lite elitism och motvalls gör att man kan lyckas komma långt i ett tagande och givande som vi kanske då kallar för ”Vem stal vi ifrån.. avslutar Markus Gustavsson sin del av inspirationskvällen.