Polarbröd kommunicerar med brödnyheter
Under 2018 byttes alla Polarbröds brödpåsar ut till mer hållbara sockerrörspåsar.
Som ett ytterligare steg väljer nu Polarbröd att designa om sina förpackningar för att inspirera och informera alla brödälskare runt om i landet om sitt hållbarhetsarbete.
Den nya produktfamiljen Lantkakor är först ut med den helt nya förpackningsdesignen.
Under 2015 beslutade Polarbröd att byta ut alla plastpåsar till förpackningar baserade på förnybar råvara.
Det är en stor omställning och därför har bytet av drygt 82 miljoner påsar skett i takt med att befintliga påsar använts upp.
I september 2018 var samtliga brödpåsar utbytta till sockerrörspåsar och förpackningarna blev därmed så hållbara som det i dagsläget är möjligt för Polarbröd.
Nu lanserar man en helt ny förpackningsdesign som successivt kommer att pryda hyllorna.
Tanken med den nya designen är att visualisera Polarbröds hållbarhetsarbete på ett lättillgängligt sätt för konsumenten.
– Med vår nya förpackningsdesign vill vi berätta om vårt hållbarhetsarbete på ett tydligt sätt så brödnära vi bara kan.
Designen är framtagen i samarbete med designbyrån This Way Up som vi har kamperat ihop med under tio års tid, säger Maria Eriksson på Polarbröd.
Källa: Pressmeddelande