Polarbröd uppmärksammas internationellt för initiativ som tar familjer ut i naturen
Under torsdagskvällen prisades Polarbröd i den internationella tävlingen ESA Awards som lyfter framgångsrika initiativ inom sponsring. Polarbröd mottog pris för konceptet Välkommen ut, ett initiativ som stöttar föreningar och inspirerar barnfamiljer att komma ut i naturen. Av tio europeiska finalister utsågs Polarbröd till vinnare i kategorin “ESA Best of Europe”.
Polarbröd har för många barnfamiljer alltid varit det självklara utflyktsbrödet. Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus, samtidigt har många föreningar svårt att hitta nya och yngre medlemmar. Välkommen ut är framtaget tillsammans med Brand Experiencebyrån Heja! och lanserades 2017 med syfte att möjliggöra för fler att vistas i naturen.Det stöttar bland annat mindre föreningar i arbetet att hitta fler medlemmar genom att anordna prova-på-dagar.
– Vi har parat ihop Polarbröd med det svenska föreningslivet på ett smart sätt, långt ifrån hur traditionell sponsring brukar se ut. Vi vet att vårt projekt gör skillnad på riktigt och det är extra kul att projektet i riktigt tuff konkurrens nu kammat hem segern både i Sverige och Europa säger Ann Jacobsson strateg på Heja!.
– Vi startade för två år sedan och intresset är stort, tillsammans med föreningarna vi har hälsat tusentals barnfamiljer välkommen ut i naturen. Satsningen är lyckad, det har stärkt vårt varumärke, gett föreningarna fler medlemmar och skapat nya goda vanor hos barn runt om i Sverige, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd.
Om Välkommen ut:
Polarbröd vill ge fler barnfamiljer möjligheten att uppleva och hämta kraft från allt det fantastiska som omger oss. Tillsammans med föreningar och organisationer vill vi hälsa barn och unga välkomna ut i syfte att få fler att fylla sina lungor och sinnen med hälsosam energi.